ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ:ΘΛΙΒΕΡΑ ΑΠΟΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ !...
  ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Μάϊο 2016, δύο 'Ελληνες στις ΗΠΑ (που δεν έχουν ''κομματικές σχέσεις'' ή προτιμήσεις, στην Ελλάδα), ασχολήθηκαν με ένα σοβαρό ζήτημα (εθελοντικά, ΧΩΡΙΣ προσωπικό-οικονομικό όφελος). Την έλλειψη ελληνικών προϊόντων στα ''ράφια'' αμερικάνικων ''υπεραγορών τροφίμων'' (Super Markets). Και αυτό, επειδή ΟΥΤΕ ΕΝΑ ελληνικό προϊόν εισαγώμενο από την Ελλάδα (π.χ. το φημισμένο και αναγνωρίσιμο στις ΗΠΑ, ελληνικό ελαιόλαδο) υπάρχει στα καταστήματα αυτά. Αντίθετα, υπάρχουν προϊόντα, εισαγώμενα, από Ιταλία, Χιλή, Ισπανία, Τουρκία, Μαρόκο κ.ά.
Ελληνικά προϊόντα, εισαγώμενα από Ελλάδα, υπάρχουν μόνο σε ελληνικά καταστήματα στις ελληνικές παροικίες, βασικά γιά τους Ελληνοαμερικανούς καταναλωτές.
Οι Ομογενείς αυτοί, κατέγραψαν, μετά από έρευνα, τα Super Markets στην Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδά). Υπεραγορές και αγορές τροφίμων υπάρχουν κοντά 34.000. Τα Super Markets πλησιάζουν τις 8.000.
Ενδεικτικό ότι στα Super Markets ''Publix'', που ευρίσκονται στις νοτιοανατολικές Πολιτείες ΗΠΑ και θωρούνται τα καλύτερα, βρίσκει κανείς ελαιόλαδο από Ιταλία, Χιλή, Ισπανία κλπ, αλλά όχι ελληνικό. Βρίσκει γλυκά κουταλιού από Τουρκία, αλλά όχι από την Ελλάδα. Γενικά ΔΕΝ βρίσκει έστω ένα ελληνικό προϊόν. Το ίδιο συμβαίνει και στα Super Market άλλων εταιριών, ανά τις ΗΠΑ.
Οι δύο Ελληνοαμερικανοί, ήρθαν σε επαφή με διευθυντικά στελέχη των 5 μεγάλων εταιριών Super Markets. Ρώτησαν, γιατί δεν υπάρχουν ελληνικά προϊόντα στα καταστήματά τους και αν θα ήθελαν να πωλούν και αυθεντικά ελληνικά προϊόντα, εισαγώμενα από Ελλάδα.
Στην πρώτη ερώτηση η απάντηση αυτονόητη: Εμπορικοί αντιπρόσωποι άλλων χωρών, μας μίλησαν και μας έπεισαν να έχουμε προϊόντα τους. Από Ελλάδα, ποτέ.
Στην δεύτερη ερώτηση, η απάντηση ήταν ναι, μας ενδιαφέρουν ελληνικά προϊόντα, οι Αμερικανοί πελάτες θα τα εκτιμήσουν και θα τα προτιμήσουν, αλλά όχι σε εξωπραγματικές τιμές. Ναι μπορούμε π.χ. να προωθήσουμε-διαφημίσουμε ελληνικό ελαιόλαδο, ελληνικά τυριά κλπ., εισάγοντας απευθείας τα προϊόντα από Ελλάδα, σε μεγάλες ποσότητες.
Μιλώντας πρώτα με 'Ελληνες διπλωμάτες στις ΗΠΑ και όχι με τους ουσιαστικά ανύπαρκτους ''τουρίστες'', τους ''εμπορικούς ακόλουθους'', που ούτε στα τηλέφωνα απαντούν, αποφάσισαν να απευθυνθούν στον τότε επικεφαλή Γραμματείας του υπουργείου Εξωτερικών, Γιώργο Τσίπρα, που υποτίθεται ήταν ''αρμόδιος'' και έκανε πολλά ''τουριστικά ταξίδια'' στο εξωτερικό, υποτίθεται γιά την προώθηση των εξαγωγών, με τα γνωστά μηδενικά αποτελέσματα.
Το αποτέλεσμα; Δύο μηνύματα (email) αν και παραλήφθηκαν (αποδεδειγμένα), ουδέποτε απαντήθηκαν. Στα μηνύματα, με λεπτομέρειες, τον ενημέρωναν γιά τις δυνατότητες, τον αριθμό των Super -και λοιπών- Markets κλπ.  Ο κ. Γ. Τσίπρας, ούτε είχε την στοιχειώδη ευγένεια να απαντήσει ''λάβαμε το μήνυμα σας''. Επέδειξε εντυπωσιακή ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.
Ανάλογα μηνύματα (καλοκαίρι 2016 και αρχές 2017) στα υπουργεία Γεωργίας και Ανάπτυξης, αν και παραλήφθηκαν αποδεδειγμένα, είχαν την ίδια τύχη. ΔΕΝ απαντήθηκαν.
Οι δύο Ομογενείς, εκτιμώντας ότι έχουν να κάνουν με ''κομπλεξικούς'', κρατικοδίαιτους αγενείς, που ούτε την στοιχειώδη ευγένεια διαθέτουν, γιά να απαντήσουν έστω με ένα άνοστο-τυπικό ''λάβαμε το μήνυμά σας, θα σας ενημερώσουμε'' (συνηθισμένο φαινόμενο με υπουργεία στην Ελλάδα), έστειλαν μήνυμα -σε δύο διαφορετικούς αποδέκτες- γιά τον πρωθυπουργό, στο πρωθυπουργικό γραφείο (''Μαξίμου''), Ιούλιο 2016 (το μήνυμα αποδεδειγμένα παραλήφθηκε), εξηγώντας το ζήτημα και προτείνοντας, στην επόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, να γίνει μία συνάντησή του με τους προέδρους 5 εταιριών Super Markets, που αντιπροσωπεύουν το 90% των ''υπεραγορών'' στις ΗΠΑ, οι οποίοι δηλώνουν πρόθυμοι και έτοιμοι γιά εισαγωγές -απευθείας από Ελλάδα- μεγάλων ποσοτήτων ελληνικών προϊόντων.
Απάντηση; Καμία. ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Οι κρατικοδίαιτοι άχρηστοι ή δεν κατάλαβαν το ζήτημα ή δεν ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό. Δύο ακόμα μηνύματα αρχές 2017 και δύο μηνύματα στα μέσα 2018, στο ''Μαξίμου'', έμειναν και αυτά αναπάντητα.

Τελευταία επικοινωνία (και τελευταία προσπάθεια) με ''Μαξίμου'', ήταν αρχές καλοκαιριού αυτού του χρόνου, 2018. Το μήνυμα στο ''Μαξίμου'' ανάφερε:«....Γνωρίζουμε ότι ο πρωθυπουργός θα ευρίσκεται στην Νέα Υόρκη τον Σεπτέμβριο γιά την Συνέλευση του ΟΗΕ. Θα ήθελε να συναντηθεί με τους επικεφαλείς 5 μεγάλων εταιριών super markets, με στόχο των δεκαπλασιασμό των εισαγωγών ελληνικών προϊόντων στην Αμερική, που τώρα δεν υπάρχει έστω ένα προϊόν, στις υπεραγορές τροφίμων στις ΗΠΑ, αλλά μόνο σε λιγοστά ελληνικά καταστήματα στις ελληνικές παροικίες;...». Απάντηση δεν υπήρξε. Πλήρης αδιαφορία και τώρα, όπως 2016 και 2017. Ούτε, έστω, ''παραπέμφθηκε'' το θέμα σε ''αρμόδια υπουργεία''.
Πιθανά, να έκαναν ένα λάθος οι δύο Ομογενείς. Δεν ανάφεραν -έμμεσα- στα μηνύματα την ''φράση-κλειδί'', δηλ. ''θα έχετε και μίζα'', ώστε να ''ευαισθητοποιηθούν-κινηθούν'' οι ''αρμόδιοι'' στην Αθήνα.
(Σημ.: Μετά την αποστολή των emails ακολουθούσαν τηλεφωνικές κλήσεις, που ενημέρωναν γιά την αποστολή τους και ζητούσαν να δώσουν προσοχή... Μηνύματα και παραλήπτες, είναι στην διάθεση του πρωθυπουργού και θα δημοσιοποιηθούν μελλοντικά).

Παράλληλα, ο υφυπουργός Εξωτερικών, υποτίθεται ''αρμόδιος γιά Απόδημους'', Τ. Κουίκ, αν και είχε ενημερωθεί προσωπικά σε δύο ταξίδια του στις ΗΠΑ (αρχές 2016, ως υφυπ. Επικρατείας και ειδικά στις αρχές 2017, ως υφυπ. Εξωτερικών) γιά το ζήτημα, ΔΕΝ φρόντισε να το θέσει υπόψην των αρμόδιων υπουργείων στην Αθήνα (ουδέποτε έθεσε υπόψην αρμόδιων υπουργείων και άλλα σοβαρά ζητήματα). Απλά περιορίστηκε σε γενικόλογες ''δηλώσεις'' πρόσφατα (Σεπ. '18) στην ΔΕΘ, αντί να το προωθήσει επίμονα γιά οικονομικό όφελος των άγρια φορολογούμενων, Ελλήνων παραγωγών-εξαγωγέων και εργαζόμενων. Φαίνεται, θα ήταν πολύ απασχολημένος με την προετοιμασία των ''τουριστικών ταξιδιών'' του ανά την υφήλιο (55 ταξίδια σε 23 μήνες θητείας, στο Εξωτερικών), αφού αυτά είναι η μόνη και βασική ενασχόλησή του.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ A'
Oι Ομογενείς, που δεν θα είχαν προσωπικό όφελος, οικονομικό ή άλλο, από την υπόθεση, αφού εξάντλησαν όλα τα περιθώρια λογικής επαφής με την ''κυβερνητική αχρηστία'' Ελλάδας, απογοητευμένοι και συνειδητοποιώντας ότι έχουν να κάνουν με αδιάφορους-ανίκανους, κομπλεξικούς στην Αθήνα, θα επιχειρήσουν την τελευταία τους προσπάθεια: Θα κλείσουν συνάντηση των προέδρων των εταιριών super markets με τον πρόεδρο της ''Νέας Δημοκρατίας'' Κυρ. Μητσοτάκη, στα τέλη του χρόνου, ευελπιστώντας η επόμενη κυβέρνηση να μην είναι τόσο άχρηστη και ανίκανη. Με την ελπίδα ότι αυτός, θα αντιληφθεί την σπουδαιότητα του ζητήματος και θα πράξει.
(28 Σεπ. '18)
(Θα υπάρξει και συνέχεια)
Share